Перепелиця В.Г. Еколого-ергономічні особливості залишення порід у виробленому просторі шахт

 

Geoteh. meh. 2000, 19, 45-51

ЕКОЛОГО-ЕРГОНОМІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАЛИШЕННЯ ПОРІД У ВИРОБЛЕНОМУ ПРОСТОРІ ШАХТ

Перепелиця В.Г.

 ІГТМ НАН України

 

Анотація. Чередуючи смуги брикетованої закладки і сипкого матеріалу, здійснюється заповнення виробленого простору лави. Параметри смуг, їх кількість і відстань між ними визначається за допомогою відомих геомеханічних розрахункових способів виходячи з умов забезпечення надійної підтримки покрівлі пласта. Кількість охолодженої породи, яка подається до виробленого простору, диференційовано змінюється по довжині лави зі зменшенням в напрямку руху повітряного струму відповідно до температурного градієнта в місцях зведення закладальних смуг.

 

ЭКОЛОГО-ЭРГОНОМИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ОСТАВЛЕНИЯ ПОРОД В ВЫРАБОТАННОМ ПРОСТРАНСТВЕ ШАХТ

 

Аннотация. Чередуя полосы брикетированной закладки и сыпучего материала, осуществляется заполнение выработанного пространства лавы. Параметры полос, их количество и расстояние между ними определяется с помощью известных геомеханических расчетных способов, исходя из условий обеспечения надежной поддержки кровли пласта. Количество охлажденной породы, подаваемой к выработанному пространству, дифференцированно изменяется по длине лавы с уменьшением в направлении движения воздушного потока в соответствии с температурным градиентом в местах возведения закладочных полос. 

 

ECOLOGICAL AND ERGONOMIC FEATURES OF LEAVING ROCKS IN THE MINED-OUT SPACE OF MINES

 

Abstract. The produced space of the longwall is filled by alternating strips of briquetted backfill and bulk material. The parameters of the strips, their number and the distance between them are determined using known geomechanical calculation methods, based on the conditions for ensuring reliable support of the seam roof. The amount of cooled rock supplied to the produced space varies differentially along the longwall with a decrease in the direction of the air flow in accordance with the temperature gradient in the places where the backfill strips are built.