Кірія Р. В., Смірнов А. М. Визначення динамічних зусиль на ролікоопори при русі стрічки і вантажу по криволінійній ділянці трубчастого конвеєра

Geoteh. meh. 2018,139, 78-88

DOI:

ВИЗНАЧЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ЗУСИЛЬ НА РОЛІКООПОРИ ПРИ РУСІ СТРІЧКИ І ВАНТАЖУ ПО КРИВОЛІНІЙНІЙ ДІЛЯНЦІ ТРУБЧАСТОГО КОНВЕЄРА

1Кірія Р. В., 1Смірнов А. М.

1Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова НАН України

УДК 622.647.2:622.023.65

Мова: Російська

Анотація:

У зв'язку з підвищенням вимог екології в даний час набули поширення трубчасті стрічкові конвейєри. Одншєю з головних нереваг трубчастого стрічкового конвейєра є можливість транспортувати сипкий вантаж криволінійними трасами як у горизонтальній, так і у вертикальній площині. Під час руху стрічки і вантажу криволінійною ділянкою трубчастого конвейєра виникають додаткові динамічні зусилля на ролікоопори конвейєра, обумовлені силами інерції. Як показав аналіз літератури, це питання недостатньо вивчене.

В статті розглянуто питання визначення динамічних зусиль на роликоопори трубчастого стрічкового конвеєра зі ставом, криволінійним у вертикальній площині. Отримані рівняння коливань стрічки з вантажем при її русі по роликоопорах криволінійної ділянки става конвеєра. З використанням методу Рітца отримано аналітичні залежності динамічних зусиль, діючих на роликоопори конвеєра, від параметрів конвеєра, става і стрічки. Встановлено, що динамічні зусилля, які діють на роликоопори криволінійної ділянки става трубчастого конвеєра, зі збільшенням кута повороту става зменшуються, а зі збільшенням ваги великих шматків вантажу – збільшуються. При цьому динамічні зусилля на роликоопори криволінійної ділянки става трубчастого конвеєра зі збільшенням швидкості стрічки збільшуються і при критичній швидкості стрічки наближаються до нескінченності. Найбільшого значення динамічні зусилля на роликоопори набувають на початку криволінійної ділянки става трубчастого конвеєра, при цьому динамічне зусилля, діюче на роликоопору на початку криволінійної ділянки става трубчастого конвеєра, зі збільшенням відстані між роликоопорами спочатку зменшується, потім набуває мінімального значення і при подальшому збільшенні відстані між роликоопорами збільшується за лінійним законом.

Коефіцієнт динамічності у разі транспортування стрічковим конвейєром дрібнокускового і крупних шматків вантажу із збільшенням відстані між роликоопорами зменшується за гіперболічним законом і при великих значеннях відстані між роликоопорами прагне до постійного значення, що дорівнює коефіцієнту динамічності для випадку транспортування стрічковим конвейєром дрібнокускового вантажу.

Ключові слова: роликоопори, трубчастий конвеєр, стрічка, вантаж, криволінійна ділянка, динамічні зусилля.

Списоклітератури:

1. Галкин В. И. Трубчатые конвейеры для горной промышленности / В. И. Галкин, В.Г. Дмитриев // Горное оборудование и электромеханика. – 2009. – № 1. – С. 39–46.

2. Циглер, М. Подземная эксплуатация конвейера со сворачиваемой лентой на шахте «Луизенталь» / М. Циглер, Х.-Й. Буссе // Глюкауф. – 1992. – №3. – С. 27–33.

3. Тимошенко С. П. Колебания в инженерном деле. – К.: ДомКнига, 2006. – 440 с.

4. Кирия Р.В. Определение коэффициента динамичности при движении ленты с кусками груза по роликоопорам трубчатого конвейера / Р.В. Кирия, А.Н. Смирнов // Геотехническая механика: Межвед. сб. научн. тр. / ИГТМ НАН Украины. – Днепр, 2016. – Вып. 131. – C. 144–151.

5. Кирия Р.В. Применение метода Ритца в задачах динамики при движении груза по ставу трубчатого ленточного конвейера / Р.В. Кирия, А.Н. Смирнов // Збірник наукових праць / Державний вищий навчальний заклад «Національний гірничий університет». – Дніпро, 2017. – №52. – С. 198–208.

Про авторів:

Кирия Руслан Виссарионович, кандидат технических наук, старший научный сотрудник, заведующий отделом физико-механических основ горного транспорта, Институт геотехнической механики им. Н. С. Полякова Национальной академии наук Украины (ИГТМ НАН Украины), Днепр, Украина, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Смирнов Андрей Николаевич,кандидат технических наук, старший научный сотрудник в отделе физико-механических основ горного транспорта, Институт геотехнической механики им. Н. С. Полякова национальной академии наук Украины (ИГТМ НАН Украины), Днепр, Украина, sm.contur24@gmail.com