Кобець А.С., Дирда В.І., Сокол С.П., Черній О.А., Овчаренко Ю.М. Динаміка вібраційних машин з урахуванням пошкодженості що розвивається в пружних ланках

Динаміка вібраційних машин з урахуванням пошкодженості що розвивається в пружних ланках

Кобець А.С., Дирда В.І., Сокол С.П., Черній О.А., Овчаренко Ю.М.

Автори:

Кобець О.С., д-р наук з держ. управління, професор, ректор (ДГАЕУ)

Дирда В.І., д-р техн. наук, професор (ІГТМ НАН України)

Сокіл С.П., канд. техн. наук, старший викладач (ДГАЕУ)

Черній А.А., аспірант (ІГТМ НАН України)

Овчаренко Ю.М., канд. техн. наук, доцент (ДГАЕУ)

УДК 539.3

Мова: Російська

Анотація.

Сучасні технології переробки сипучих, токсичних, абразивних, схильних до налипання матеріалів поставили перед вібротехніка гірничого виробництва ряд вимог, серед яких найбільш важливими є: машини поряд з виконанням технологічних процесів повинні володіти малою вагою, високою надійністю і довговічністю; повинні дозволяти здійснювати автоматизацію і не вимагати постійної присутності людей; повинні бути зручні в обслуговуванні, не передавати вібрацій і шуму, не створювати умов для травматизму оператора, не забруднювати навколишнє середовище тощо. Такі вимоги змусили конструкторів звернути серйозну увагу на принципи конструювання і розрахунку і перш за все на довговічність вібромашин і здійснювати їх проектування з урахуванням динамічних і втомних характеристик. Розглядається один з важливих аспектів цієї проблеми - створення нових і вдосконалення відомих конструкцій машин за рахунок введення в структурну схему пружних ланок типу гумових елементів, виброизоляторов і захисних футеровок. Пружні ланки в вібромашинах відіграють дуже важливу роль, яка зводиться в основному до наступного: виконують функціональні властивості і визначають режим роботи; зменшують шкідливі коливання і звуковий тиск; захищають людину-оператора, електрообладнання, прилади керування і прилеглі машини, елементи будівель і т.д. від динамічних навантажень і звукового тиску; служать для запобігання втомного руйнування конструкцій за рахунок дисипування енергії руйнування; зменшують знос і ударні навантаження, наприклад, в машинах, робочі органи яких мають гумові покриття; зменшують перекоси конструкцій, неточності монтажу, служать компенсаторами недоліків збірки, усувають зазори і т.д.

У роботі акцентується увага на наступному: тенденції розвитку вібромашин відповідно до вимог сучасного виробництва (інтенсифікація режимів за рахунок зменшення частоти і збільшення амплітуди коливань, створення високопродуктивних машин тощо); удосконалення вібромашин по їх основним динамічним властивостям (стабільність, зусилля і врівноваженість); специфіку виробництва (підвищені вимоги до довговічності і надійності, зменшення ваги, звукового тиску, вібрацій, відсутності раптовості відмови і т.д.) – неминуче приходимо до висновку, що найбільш повно вимоги, що пред’являються до вібромашини, задовольняються при використанні гумових елементів в якості пружних ланок, віброізоляторів і захисних футеровок.

Розглядаються вібраційні конвеєри типу КВ2Т, які відрізняються простотою конструкції, малою питомою матеріаломісткістю і високим ступенем надійності. Викладається узагальнена алгоритм розрахунку динамічних характеристик з урахуванням що розвивається в часі в пружних ланках пошкодженості. Наводиться приклад розрахунку вібраційного конвеєра.

Ключові слова:

двохмасний резонансний віброконвеєр, гумові пружні зв’язку, герметизатор, пошкодженість.

Список літератури:

1. Прикладна механіка упругонаследственних середовищ / А.Ф. Булат, В.І. Дирда, Е.Л. Звягільський, А.С. Кобець. - Київ: Наук. думка, 2012. - Т. 2. Методи розрахунку еластомерних деталей. - 2012. - 616 с.

2. Івовіч, В.А. Захист від вібрацій в машинобудуванні / В.А. Івовіч, В.Я. Онищенко. - М .: Машинобудування, 1990. - 272 с

Про авторів:

Кобець Анатолій Степанович, доктор наук з державного управління, професор, ректор, Дніпровський державний аграрно-економічний університет (ДГАЕУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Дирда Віталій Іларіонович, доктор технічних наук, професор, завідувач відділу механіки еластомерних конструкцій гірських машин, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сокіл Сергій Петрович, канд. техн. наук, старший викладач Дніпровського державного аграрно-економічного університету (ДГАЕУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Черній Олександр Анатолійович, аспірант, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Овчаренко Юрій Миколайович, кандидат технічних наук, доцент кафедри надійності і ремонту машин, Дніпровський державний аграрно-економічний університет (ДГАЕУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.