- Details
- Parent Category: Геотехнічна механіка, 2018
ПІДВИЩЕННЯ ЗНОСОСТІЙКОСТІ І СТІЙКОСТІ РЕЙКОВОЇ КОЛІЇ КРИВОЛІНІЙНИХ ДІЛЯНОК МАЛИХ РАДІУСІВ
Говоруха В.В., Макаров Ю.О, Семидітна Л.П.
Автори:
Говоруха В.В., канд. техн. наук, ст. наук. співроб. (ІГТМ НАН України)
Макаров Ю.О., магістр, аспірант (ІГТМ НАН України)
Семидітна Л.П., магістр, провідний інженер (ІГТМ НАН України)
УДК 531.43/46.004.624:625.143+629.024
Мова: Російська
Анотація.
У статті викладено аналіз ресурсу роботи елементів рейкової колії за критеріями бічного зносу головок рейок в експлуатаційних умовах з урахуванням особливостей роботи в криволінійних ділянках малих радіусів. Розглянуто чинники, що впливають на наднормативний бічний знос рейок на ділянках зі складними умовами експлуатації. Метою даної роботи є підвищення ресурсу роботи рейкової колії за допомогою зменшення бічного зносу рейок і підвищення стійкості рейкової колії в складних умовах експлуатації. Показано, що засоби рейкової колії і її елементів піддаються інтенсивному зносу і руйнуванню при великих поперечних навантаженнях, особливо в криволінійних ділянках шляху з малими ділянками кривизни. Досліджено вплив величини радіусів кривизни рейкової колії на формування інтенсивності зносу і утворення зсувів рейкошпальної решітки рейок. Визначені основні фактори, що впливають на інтенсивність зносу рейок і стійкість верхньої будови колії в складних умовах експлуатації, до яких відносяться пристрої рейкової колії з кривими малих радіусів від 200,0 м до 650,0 м, великі поздовжні ухили траси до 30,0 ‰ для «підйому» і «спуску» поїздів, великі вагові норми поїздів до 4600 т; якість виготовлення рейок; недосконалість і недоліки конструкції проміжних скріплень за показниками регулювання ширини рейкової колії і міцності основних частин. Інтенсивність бічного зносу рейок при зменшенні ваги поїздів від 4600 т до 4200,0 т зменшена на 17% при «підйомі» поїздів і на 14 % при «спуску» поїздів в криволінійних ділянках радіусом до 300,0 м, а для криволінійних ділянок з радіусами кривих 300,0-450,0 м зменшена на «підйомі» на 8,4 %, а на «спуску» на 20,7 %. На криволінійних ділянках з радіусами кривих 450,0 м і більше інтенсивність бічного зносу зменшилася на «підйомі» на 2,2 %, а на «спуску» - на 8,0 %. Надано пропозиції щодо зниження інтенсивності бічного зносу і продовження ресурсу роботи рейкової колії, а також поліпшення стійкості рейкошпальної решітки в криволінійних ділянках малих радіусів кривизни, особливо при наявності стикових з'єднань. Отримані результати роботи можуть бути застосовані для залізничного і промислово рейкового транспорту.
Ключові слова:
знос рейок, криволінійні ділянки рейкового шляху, навантаженість, проміжні рейкові скріплення.
Списоклітератури:
1. Говоруха В.В., Макаров Ю.А. Повышение ресурса работы рельсового транспорта за счет уменьшения интенсивности бокового износа рельсов в кривых малых радиусов и стрелочных переводов / Сучасні технології розробки рудних родовищ. Еколого-економічні наслідки діяльності підприємств ГМК: Зб. наук. пр. за результатами роботи IV міжнародної науково-технічної конференції 24 листопада 2017 р. Кривий Ріг: Вид. Р.А.Козлов, 2017. С. 63-64.
2. Говоруха В.В., Макаров. Ю.А. Исследования бокового износа рельсов при механическом взаимодействии пути и колес ходовой части вагонов на криволинейных участках пути / Геотехническая механика. Днепропетровск: ИГТМ НАН Украины, 2017. № 134.С. 125-140.
3. Дегтярева Л.Н., Осенин Ю.И., Мямлин С.В. Математическое описание силового взаимодействия колес и рельсов / Вестник ДИИТ. Днепропетровск: ДИИТ им. акад. В. Лазаряна, 2009. № 29.С. 89-95.
4. Карпущенко Н.И., Осташко И.А. Параметры колеи и износ рельсов / Путь и путевое хозяйство. 1996, № 8. С.6-7.
5. Антерейкин Е.С. Влияние параметров рельсовой колеи на интенсивность бокового износа рельсов / Наука и молодежь 21 века: Материалы 5 научно-технической конференции 2007. Новосибирск: Изд-во СГУПСа, 2007. С. 15-16.
6. Говоруха В.В. Механика деформирования и разрушения упругих элементов промежуточных рельсовых скреплений: монография. -Днепропетровск: Изд-во Лира ЛТД, 2005. 388 с.
7. Говоруха В. В. Совершенствование рельсового пути и стрелочных переводов подземного рельсового транспорта / Уголь Украины. 2013. № 3. С. 44–49.
8. Масляев В.Г. Влияние касательных сил тяги на динамику локомотива в кривых / Труды междунар. технич. конфер. «Информационные технологии: наука, техника, технология, образование, здоровье». Харьков, Мишкольц: ХПИ, МУ.1997.
С. 341-343.
Про авторів:
Говоруха Володимир Васильович, кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, завідувач лабораторією Проблем рейкового транспорту відділу фізико-механічних основ гірського транспорту, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .
Макаров Юрій Олександрович, магістр, аспірант, лабораторії проблем рейкового транспорту відділу фізико-механічних основ гірського транспорту, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), начальник путеоследовательной станції №1 філії «Центр діагностики залізничної інфраструктури АТ« Укрзалізниця »(ПС-1 ЦДЗІ), Дніпро, Україна, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .
Семідетная Людмила Павлівна, магістр, провідний інженер лабораторії Проблем рейкового транспорту відділу фізико-механічних основ гірського транспорту, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної ака-демии наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .