Семененко Є.В., Рубан В.Д., Подоляк К.К., Рыжова С.О. Використання коливань залізничних цистерн для приготування водовугільного палива при його транспортуванні

ВИКОРИСТАННЯ КОЛИВАНЬ ЗАЛІЗНИЧНИХ ЦИСТЕРН ДЛЯ ПРИГОТУВАННЯ ВОДОВУГІЛЬНОГО ПАЛИВА ПРИ ЙОГО ТРАНСПОРТУВАННІ

Семененко Є.В., Рубан В.Д., Подоляк К.К., Рыжова С.О.

Авторы:

Семененко Є.В., д-р техн. наук, ст. наук. співроб. (ІГТМ НАН України)

Рубан В.Д., магістр, мол. наук. співроб. (ІГТМ НАН України)

Подоляк К.К., магістр, інженер (ІГТМ НАН України)

Рыжова С.О., магістр, інженер (ІГТМ НАН України)

УДК [622.74:541.18]:625.032

Мова: Російська

Анотація.

Задекларований в державному документі перехід на водовугільне паливо передбачає його транспортування по трубопроводах, а також з використанням обладнання спеціальних високотехнологічних комплексів з приготування висококонцентрованої суспензії. Такий підхід або виключає використання існуючих залізничних магістралей і вимагає будівництва трубопроводів значної протяжності, або, при збереженні доставки вугілля на електростанції за допомогою залізничного транспорту, виникає необхідність в обладнанні комплексів подрібнення вугілля, змішування його з водою і гомогенізації суспензії. В обох випадках необхідно відчуження землі, а також понести суттєві капітальні та часові витрати. Вперше запропоновано використовувати для приготування водовугільного палива залізничні цистерни, в яких тверда фаза суспензії піддається просочуванню рідкою фазою і дезінтеграції під дією тіл, що мелють, безпосередньо під час транспортування залізницею. У статті в рамках даної технології приготування водовугільного палива запропоновані формули для оцінки та обґрунтування технологічних параметрів процесу приготування водовугільного палива в залізничній цистерні з тілами, що мелють, які припускають просочування, дезінтеграцію і перемішування компонентів водовугільного палива під час доставки до споживача залізничним транспортом. Встановлено залежності амплітуди і частоти вертикального переміщення матеріалу в цистерні від швидкості руху при їх транспортуванні по залізничних коліях Дніпровського регіону, обґрунтовано тривалість попереднього очікування цистерни після заповнення до відправки, що забезпечує просочування агломератів перед руйнуванням, а також обсяги вугілля і води, що змішуються в цистерні.

Ключові слова:

водовугільне паливо, цистерна, залізничний транспорт, коливання вагона.

 

Список літератури:

1. Круть О.А. Водовугільне паливо. -К.: Наукова думка, 2002. 172 с.

2. Світлий Ю.Г., Круть О.А. Гідравлічний транспорт твердих матеріалів. - Донецьк.: Східний видавничий дім, 2010. 268 с.

3. Світлий Ю.Г., Білецький В.С. Гідравлічний транспорт. - Донецьк: Східний видавничий дім, 2009. 436 с.

4. Комлева И.Ю. Приготовление и использование водоугольного топлива в городе Днепропетровске / Сб. докладов ІІ научно-практической конференции молодых ученых «Проблемы и перспективы развития города Днепропетровска».       Днепропетровск, 2012. С. 15.

5. Использование железнодорожной инфраструктуры для доставки водоугольного топлива / Семененко Е.В., Рубан В.Д., Подоляк К.К. и др. / Збірник тез між нар. наук.-практ. конф. «Логістичне управління та безпека руху на транспорті»,

м. Лозова, 4-8 травня 2015 р. С. 61–64.

6. Моделирование процесса пропитывания твердых частиц жидкостью при переработке углей / Семененко Е.В., Козарь И.Ю., Подоляк К.К. и др. / Геотехническая механика. Днепропетровск: ИГТМ НАНУ, 2013. Вып. 112. С. 108–117.

7. Семененко Е.В.Рубан В.Д., ПодолякК.К. Предельная концентрация водоугольных структурированных суспензий / «Збагачення корисних копалин». Дніпропетровськ, 2015: Вып. 60 (101). С. 44–51.

8. Винокуров В.В. Исследование колебаний и устойчивости вагонов / Сборник научных трудов ДИИТ. Вып.12. С. 292.

Про авторів:

Семененко Євген Володимирович, доктор технічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділом Проблем шахтних енергетичних комплексів Інституту геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

Рубан Віталій Дмитрович, магістр, молодший науковий співробітник у відділі шахтних енергетичних комплексів, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Подоляк Костянтин Костянтинович, магістр, інженер у відділі проблем шахтних енергетичних комплексів, Інститут геотехнічної механіки ім. Н.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Рижова Світлана Олексіївна, магістр, інженер відділу управління динамічного прояву гірського тиску, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова Національної академії наук України (ІГТМ НАНУ), Дніпро, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.